top of page
  • תמונת הסופר/תEdan Gabay

קאפקייקס קראמבל תפוחים


Image

קאפקייקס "קראמבל-תפוחים"- 26 יחידות

לרסק תפוחים (לאחר מכן נכנס לבלילה)-

  1. 1 כף מיץ לימון

  2. 3 תפוחי עץ ירוקים מסוג "גראני סמיט"

לקאפקייקס–

  1. 150 גרם חמאה רכה

  2. 1 כוס סוכר

  3. 3 ביצים

  4. 2 כוסות קמח לבן

  5. 1 שקית אבקת אפיה

  6. 1/2 כפית קינמון

לשטרויזל-

  1. 1/2 כוס קמח

  2. 1/3 כוס סוכר

  3. 1/4 כפית קינמון

  4. 50 גרם חמאה קרה מאוד

3 כפות קוואקר לעיטור-

  1. 1.5 כפית קינמון

הוראות הכנה-

  1. מכינים את השטרויזל– מערבבים בקערה את הקמח , הסוכר והקינמון. בקערה גדולה יותר נניח את החמאה הקרה, חתוכה לקוביות קטנות. נשפוך על החמאה את הקמח ונשפשף את התערובת בין הידיים כדי ליצור תערובת פירורית. נעביר מיד למקרר.

  2. מכינים רסק תפוחי עץ– נחתוך את התפוחים לרבעים (אין צורך לקלף) ונוציא את הגרעינים מן התפוחים. נניח בקערה את מיץ הלימון ונגרר לתוכה בעזרת פומפייה דקה מאוד את התפוחים. מערבבים היטב. (התערובת תשחים מעט במגע עם חמצן- זה בסדר. בנוסף לרסק, יתקבל מיץ תפוחים. לא נשפוך את המיץ, אלא נערבב אותו לתוך הרסק- הוא נותן טעם נפלא.)

  3. מכינים את התבנית ומחממים את התנור– נחמם תנור מראש ל-180 מעלות ונרפד תבנית שקעים בינוניים בעטרות נייר (מנג'טים בגודל מספר 4)

  4. נכין את הבלילה– בקערת מיקסר עם וו גיטרה על מהירות בינונית נקרים את החמאה הרכה יחד עם הסוכר הלבן עד לקבלת תערובת בהירה, אחידה ותפוחה. נבליע את הביצים בתערובת, זו אחר זו, ונקציף במהירות בינונית-גבהה כ-3 דקות נוספות עד שהתערובת תפוחה ובהירה.  נוריד את מהירות המיקסר ונוסיף מחצית מן הקמח ומחצית מן רסק התפוחים שהכנו, ולאחר מכן נוסיף את יתרת הקמח, אבקת האפייה, ויתרת רסק התפוחים שהכנו. נוסיף קינמון. נגביר את מהירות המיקסר למהירות גבהה ונקציף כ-1/2 דקה.

  5. הרכבה ואפייה– נמלא כל שקע בבלילה עד  ל-2/3 מגובה עטרת הנייר. נוסיף כף גדושה של שטרויזל מעל כל קאפקייק. נאפה כ-15 עד 20 דקות עד שקיסם הננעץ במרכז הקאפקייק יוצא יבש והקפקייקס השחימו מעט.

  6. עיטור– מפזרים מעט קינמון מעל הקאפקייקס המוכנים. בתיאבון!

**גיוון- ניתן להוסיף לתערובת הבלילה 2 תפוחים נוספים חתוכים לקוביות קטנות בזמן הוספת הקינמון. #gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

bottom of page