top of page
  • תמונת הסופר/תEdan Gabay

המדריך להכנת עוגיות שוקולד צ'יפס רכות ומושחתות

במהלך השנה האחרונה הכנתי ואכלתי לא מעט עוגיות שוקולד צ'יפס.

כל אחד אוהב את העוגיות שלו קצת שונות - חלק אוהבים עוגיות רכות וחלק מעדיפים קריספיות, חלק אוהבים מעט שוקולד וחלק מעדיפים המון שוקולד, חלק אוהבים אגוזים וחלק ממש לא.


אני אישית מעדיפה עוגיות רכות, מתוקות עם מעט מליחות וכמובן עם המון המון המון שוקולד. אם התיאור הזה נשמע לכם טוב, המדריך הבא יעזור לכם להכין עוגיות כאלה בדיוק!

עוגיות שוקולד צ'יפס רכות ומושחתות
 

טיפים להכנת עוגיות שוקולד צ'יפס רכות ומושחתות

  1. לשלב שוקולד חלב ומריר, והרבה - שמתי לב שכל המאפיות האהובות עליי משתמשות בשני סוגי שוקולד בעוגיות השוקולד צ'יפס שלהן: שוקולד מריר איכותי (60% קקאו לפחות) יחד עם שוקולד חלב או שוקולד רוזמרי. השילוב של שני סוגי השוקולד מקפיץ את הטעם של המתכון בטירוף (גם אם אתם מכינים עוגיות פרווה, מומלץ לרכוש שוקולד חלב פרווה ולשלב אותו במתכון). במתכון הזה, השתמשתי ב-500 גרם (!) של שוקולד מריר וחלב. וכמובן, זכרו לבחור שוקולד שהוא טעים לכם - לכן אני מעדיפה לקצוץ שוקולד איכותי שאני אוהבת מאשר להשתמש בשוקולד צ'יפס מהסופר, שהוא פחות טעים ובעל אחוזי קקאו נמוכים יחסית.

  2. לשלב סוכר חום - השימוש בסוכר חום תורם לטעם העשיר של בצק העוגיות ולמרקם הרך שלהן.

  3. לא לשכוח להוסיף מלח, ולא להתקמצן עליו - במאפים מתוקים חשוב להוסיף מלח כי זה מדגיש את הטעמים. בעוגיות שוקולד צ'יפס זה חשוב במיוחד בעיניי - גם אם זה נראה לכם מוזר, תנסו. אתם לא תתחרטו :)

  4. להשתמש בתמצית וניל איכותית - תמצית וניל איכותית וטעימה מוניל אמיתי משפרת משמעותית את הטעם של המאפים שלכם. לא מומלץ להתפשר ולהשתמש בתמצית "בטעם וניל" מהסופר.

  5. להכין עוגיות גדולות מספיק - חשוב להכין עוגיות גדולות מספיק - לפחות 40 גרם בצק לכל עוגייה. אם העוגיות שלכם יהיו קטנות מדי, הן לא ישמרו על הרכות שלהן ויהיו טעימות רק מיד עם היציאה מהתנור (אך לא כמה שעות לאחר האפייה).

  6. לקרר את הבצק לפני האפייה - קירור של לפחות שעה במקרר יתרום למרקם רך של הבצק לאחר האפייה. ניתן לקרר את הבצק לפני או אחרי יצירת הכדורים, או גם וגם (אפילו רצוי גם וגם).

  7. לא לאפות יותר מדי - זה נכון שעוגיות זהובות מהתנור הן אסתטיות, אבל לפעמים עוגיות שהזהיבו בתנור הן אפויות מדי ולא רכות מבפנים. אל תפחדו להוציא את העוגיות מהתנור לפני שהזהיבו - יכול להיות שהן אפויות בדיוק במידה הנכונה גם אם הן לא זהובות.

עוגיות שוקולד צ'יפס מושחתות
 

מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס רכות ומושחתות

30 עוגיות בגודל בינוני או 15 עוגיות ענקיות


רכיבים:

  • 300 גרם שוקולד מריר 60% קקאו לפחות

  • 200 גרם שוקולד חלב איכותי לטעמכם

  • 400 גרם קמח

  • 1 כפית אבקת אפייה

  • 1/4 כפית אבקת סודה לשתייה

  • 1 כפית מלח

  • 200 גרם חמאה/חמאה טבעונית/נטורינה, בטמפרטורת החדר

  • 200 גרם סוכר חום דמררה או 100 גרם סוכר חום כהה + 100 גרם סוכר לבן

  • 50 גרם שמן קנולה

  • 40 גרם חלב מהסוג המועדף עליכם

  • 1 כפית תמצית וניל איכותית


הכנה:

  1. קוצצים את השוקולדים לקוביות קטנות ומניחים בצד (שומרים גם את שבבי השוקולד הקטנים שנוצרו כתוצאה מהקיצוץ, זה הכי טעים!).

  2. מערבבים בקערה את הקמח, את אבקת האפייה, את הסודה לשתיה ואת המלח. מניחים בצד.

  3. בקערה גדולה אחרת, מקציפים את החמאה/חמאה טבעונית/נטורינה. מוסיפים בהדרגה את שני סוגי הסוכר וממשיכים להקציף.

  4. מערבבים בקערה קטנה את השמן, את החלב ואת תמצית הוניל. מוסיפים את תערובת הנוזלים בהדרגה לקערת החמאה והסוכר, תוך כדי ערבול איטי.

  5. מוסיפים בהדרגה לקערה הגדולה את תערובת הקמח, רק עד שמתקבל בצק אחיד (לא לערבב יותר מדי). מוסיפים את השוקולדים הקצוצים ומערבבים רק עד שהשוקולד התפזר בצורה אחידה בבצק.

  6. מקררים את הבצק לפחות שעה במקרר (רצוי שעתיים אם ניתן, ועד 24 שעות).

  7. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבניות תנור בנייר אפייה.

  8. יוצרים כדורי בצק עוגיות בגודל 40 גרם ומניחים ברווחים גדולים בתבנית האפייה.

  9. אופים 10 דקות במרכז התנור, ומניחים לעוגיות להצטנן מספר דקות לפני שמסירים אותן מהתבנית.

בתאבון!


bottom of page