top of page
  • תמונת הסופר/תEdan Gabay

עוגת הנסיכה


Image

את העוגה הזאת הכנתי במתנה לחברה טובה, וכשהלכתי איתה ברחוב- כל הראשים הסתובבו! זו באמת עוגה מדהימה- שתי שכבות של עוגת שוקולד כהה, עסיסית (ואפילו קלה להכנה) , ביניהם שכבת פודינג שוקולד עשיר. מעל הכל- ציפוי מיוחד שמזכיר מרשמלו  (העשוי מחלבוני ביצים מוקצפים.). אי- אפשר להפסיק לאכול ממנה! המתכון לפניכם:


עוגת הנסיכה-

לעוגה: לשתי שכבות  בתבנית 24 ס"מ (בהשראת מתכון של מרתה סטוארט עם הרבה שינויים)

  1. 3 כוסות קמח תופח

  2. 1.5 כוסות קקאו

  3. 2 כוסות סוכר

  4. 3 כפיות סודה לשתיה

  5. כפית מלח

  6. 4 ביצים

  7. 3 כוסות חלב

  8. 6 כפות שמן קנולה

  9. 2 כפיות תמצית וניל

מחממים תנור ל- 180 מעלות ומשמנים 2 תבניות אפיה. מנפים לקערה גדולה את הקמח והקקאו. מוסיפים סוכר, סודה לשתיה, מלח ומערבבים עד לפיזור אחיד של התערובת. יוצרים גומה במרכז התערובת ומוסיפים אלייה את שאר החומרים. מערבבים היטב לקבלת בלילה חלקה. מחלקים את הבלילה ל-2 תבניות ואופים עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

לפודינג שוקולד (ניתן לחלופין להכין מאינסטנט פודינג שוקולד  ולהכין עפ"י הוראות היצרן)

  1. 4 חלמוני ביצים

  2. 0.5 כוס סוכר

  3. 1/4 כוס קורנפלור

  4. 2 כוסות חלב

  5. 1 כפית תמצית וניל

  6. 200 גרם שוקולד מריר

טורפים חלמונים בקערה גדולה ומניחים בצד. בינתיים, מכניסים לסיר בינוני את הסוכר, קורנפלור ומלח ומערבבים עד לפיזור אחיד. מעבירים את הסיר למעל להבה בינונית ומוסיפים בהדרגתיות את החלב. מבשלים כמה דקות עד להסמכת התערובת והעלאת בועות. מעבירים 1/3 מתערובת החלב לחלמונים ומערבבים מיד והיטב (השוואת טמפרטורות). יוצקים את תערובת החלבונים שאליה הוספנו 1/3 מתערובת החלב בחזרה לסיר ומבשלים שנית עד לרתיחה מלאה. מורידים מהאש ומעבירים את התערובת במסננת דקה לקערה. ממיסים את השוקולד במיקרו ומוסיפים את השוקולד המומס לתערובת הקרם. בוחשים עד לפיזור אחיד של השוקולד. מצמידים לפני הקרם ניילון נצמד (כדי למנוע יצירת קרום) ומקררים לפחות שעתיים במקרר עד לשימוש.

(לציפוי- (מתכון של קארין גורן

  1. 3 חלבונים

  2. 2 כוסות סוכר (400 גרם)

  3. 1/3 כוס מים (80 מ"ל)

  4. 1/4 כפית מלח

לסיר מוזגים מים רותחים לגובה 3-2 ס"מ בלבד, ומחממים על אש בינונית כך שהמים יבעבעו בעדינות. בקערה מערבבים (לא מקציפים) חלבונים, סוכר, מים ומלח. מניחים את הקערה על הסיר (הקערה אמורה "להתיישב" על דפנות הסיר ולא לגעת במים, כך החלבונים יתחממו בעדינות מהאדים בלבד). מחממים תוך ערבוב מדי פעם, עד שהסוכר נמס לגמרי והתערובת חמה למגע (בודקים שאין תחושה גרגרית בין האצבעות). מעבירים את תערובת החלבונים החמה לקערת מיקסר ומקציפים במהירות גבוהה 5 דקות, עד שהתערובת הופכת לקצף לבן מבריק וקרמי.

להרכבה:

מניחים עוגה אחת ומורחים מעל את הפודינג. מניחים מעל את העוגה השנייה. מורחים את הציפוי מסביב לעוגה ומעליה. ניתן להשתמש בשקית זילוף ליצירת גבהות קטנות קקישוט, כמו בתמונה. בתיאבון!


Image
bottom of page