top of page
  • תמונת הסופר/תEdan Gabay

עוגת ביסקוויטים

עודכן: 24 במרץ 2020

לכבוד יום העצמאות, רציתי להכין את העוגה הכי ישראלית שיש.

מהי עוגה ישראלית, בעצם? האמת היא שרוב הקולינריה הישראלית מבוססת על קיבוץ גלויות של מאכלים מכל העולם- מאכלים ערביים, מרוקאיים, תימניים, פולניים, ועוד ועוד ועוד…. כך שמאוד קשה לבחור מאכל ישראלי אותנטי.

בכל זאת, יש כמה מאפים ומתוקים שכן הייתי מגדירה אותן כקלאסיקות ישראליות: עוגת תפוזים, עוגת דבש, עוגיות "עבאדי", עוגת גבינה פירורים …..

אבל יש עוגה אחת שהיא, לדעתי, הכי ישראלית שבעולם. מבלי להתלבט בכלל, החלטתי להכין עוגת ביסקוויטים. זו עוגה נוסטלגית מאוד וחביבה על כולם, שנורא קל להכין במהירות.


עוגת ביסקוויטים

עוגת ביסקוויטים


נכון שזה עושה לכם חשק לחתיכה ממנה?

 

עוגת ביסקוויטים

תבנית מרובעת קטנה 20*20 ס"מ

חומרים:

  1. 1/2 כוס קורנפלור

  2. 3/4 כוס מים רותחים

  3. 250 מ"ל חלב (אני השתמשתי בחלב סויה של תנובה במתיקות מופחתת)

  4. 3 שקיות אינסטנט פודינג וניל

  5. 500 מ"ל קרם קוקוס (או שמנת מתוקה) (רצוי קרם קוקוס בעל לפחות 17% שומן)

  6. כ- 1/3 כוס אבקת סוכר (או פחות או יותר, לפי הטעם)

  7. 150 גרם שוקולד צ'יפס

  8. 20 ביסקוויטים פתי בר

  9. מעט חלב (אני השתמשתי בחלב סויה) לטבילת הביסקוויטים

הכנה:

  1. מנפים את קורנפלור לקערה גדולה. שופכים מעל מים רותחים ומערבבים עד שמסמיך. מוסיפים חלב סויה בזרם איטי ומערבבים עם מטרפה עד לקבלת תערובת אחידה.

  2. מוסיפים לסירוגין ובהדרגה את קרם הקוקוס ואת האינסטנט פודינג ומערבבים כל פעם עד שהתערובת אחידה. מערבבים היטב עם מטרפה ידנית מספר דקות עד שהתערובת יציבה וחלקה. טועמים את התערובת, ומוסיפים סוכר במידת הצורך. מוסיפים 100 גרם שוקולד צ'יפס ומערבבים.

  3. טובלים טבילה קצרה מאוד כ-9 ביסקוויטים בחלב. מסדרים שכבת ביסקוויטים בתחתית התבנית ומוזגים מעל מחצית מתערובת הפודינג. טובלים עוד 9 ביסקוויטים בחלב ומסדרים מעל לשכבת הקרם. שופכים את שארית הקרם מעל שכבת הביסקוויטים השנייה.

  4. מפוררים את הביסקוויטים שנשארו ומפזרים מעל לעוגה. מפזרים גם את השוקולד צ'יפס שנותרו. מעבירים את העוגה למקרר ל-4 שעות לפחות לפני ההגשה כדי שהיא תתייצב כמו שצריך. בתיאבון!

bottom of page