top of page
  • תמונת הסופר/תEdan Gabay

עוגות יום הולדת מהירות

העובדה שהייתה לאחותי יום הולדת חייבה אותי בשני דברים:

1. להכין עוגה.

2. להכין עוד עוגה, לילדי הכיתה!

כמובן ששמחתי מהעובדה, אבל נתקלתי בבעיה- חוסר זמן! בכל זאת הצלחתי להפיק שתי עוגות יום הולדת נהדרות, ואני מרוצה. #gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

נחשו מה- שתי העוגות אפויות בתבנית עגולה (24 ס"מ), וכן- גם העוגה בצורת הפרפר! הן עשירות ושוקולדיות, והמתכון והוראות ההרכבה לפניכם- לחצו כאן למטה ותמשיכו לקרוא!


המתכון שלי לעוגת שוקולד הכי עשירה שיש

  1. 200 גרם שוקולד מריר

  2. 1 מיכל שמנת מתוקה 38% שומן

  3. 1-1/4 כוס סוכר

  4. 1/2 כוס קמח

  5. 5 ביצים

  6. 1 שקית אבקת אפייה

הוראות הכנה– ממיסים שוקולד ושמנת מתוקה בקערה במיקרו. מוסיפים את כל החומרים תוך בחישה מהירה. אופים בתבנית משומנת על 180 מעלות לחצי שעה בערך, או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם מעט פירורים לחים.

להכנת העוגה העגולה נחכה עד לצינון העוגה ונשפוך עליה רוטב גנאש שוקולד- פשוט מרתיחים מיכל שמנת מתוקה בסיר על להבה בינונית, ושופכים  אותה מעל 250 גרם שוקולד שהנחנו בקערה. מחכים דקה ומערבבים. מצננים את הרוטב מעט ומוזגים על העוגה. לאחר הצטננות מלאה ניתן להוסיף קישוטים, כמו הפרחים שהוספתי.

את הפרחים האלה זילפתי מקרם חמאה ושמרתי במקפיא. לאחר צינון העוגה פשוט מניחים את הפרחים על רוטב השוקולד.


להכנת העוגה בצורת הפרפר נאפה את העוגה בתבנית עגולה לפי המתכון. לאחר הצינון נחתוך את העוגה בעדינות בצורה ההבאה:


את הרעיון לצורת החיתוך וגם את התמונה המסבירה אותה לקחתי מהאתר האמריקאי של בטי קרוקר.


לאחר מכן נצפה את העוגה באיזה קרם שנרצה. אני השתמשתי בקרם חמאה מתוק, כי הוא פשוט להכנה ומתאים מאוד לילדים. הוא גם מזדלף מאוד יפה ושומר על צורתו. את קרם החמאה הכנתי עפ"י המתכון הזה.  מרחתי שכבת קרם בעובי בינוני בעזרת פלטה (סכין שטוחה) ואת שאר הקרם העברתי לשקית זילוף בעלת פתח עגול וקטן ליצירת העיגולים בשולי הפרפר, וגם קווי התחימה שתכף ימולאו בסוכריות צבעוניות (:


העוגה לאחר מריחה וזילוף הקרם.

העוגה לאחר מריחה וזילוף הקרם.


לבסוף, בחרתי לפזר סוכריות צבעוניות על כנפי הפרפר וגם להוסיף גביע גלידה כגוף הפרפר. בתיאבון!


bottom of page