top of page
  • תמונת הסופר/תEdan Gabay

מיני לימון-מרנג פאי

 הקינוח הכי חגיגי שיכול להיות. קינוח קלאסי וכל-כך טעים…


Image

Image

מיני פאי לימון מרנג- 30 יחידות

לבסיס הבצק פריך

  1. 150 גרם קמח

  2. 1/4 כוס סוכר

  3. קורט מלח

  4. 100 גרם חמאה קרה מאוד, חתוכה לקוביות

  5. 1 חלמון ביצה

למילוי לימון-

  1. 8 חלמוני ביצה

  2. 2 ביצים שלמות

  3. 2/3 כוס מיץ לימון

  4. גרידה מ-2 לימונים

  5. קורט מלח

  6. 1+1/3  כוס סוכר

  7. 200 גרם חמאה בטמפ' החדר, חתוכה לקוביות

לציפוי מרנג-

  1. 3 כוסות מים, לבן מארי- לא נכנס לתוך המרנג עצמו!!!

  2. 4 חלבונים

  3. 2.25 כוסות סוכר

  4. קורט מלח

  5. 1/3 כוס מים

  6. חצי לימון

הכנה-

  1. מכינים את הבצק– מערבבים בקערה קמח, סוכר ומלח. מוסיפים קוביות חמאה ומשפשפים במהירות את התערובת בין הידיים ליצירת פירורים קטנטנים- יש למהר מאוד בשלב זה על מנת לא לחמם את הבצק. (ניתן גם להכין את הבצק במעבד מזון- מכניסים את החומרים היבשים והחמאה למעבד מזון ומפעלים בפולסים קצרים עד ליצירת פירורים.)  מוסיפים ביצה ולשים בעדינות בידיים רק עד לאיחוד הבצק. מקררים שעה לפחות לפני הרידוד.מרדדים את הבצק על משטח מקומח היטב, לעובי דק ככל האפשר: כ-3 מ"מ. קורצים לעיגולים ומניחים אותם על תבנית שקעים הפוכה. דוחפים בעדינות את השוליים של הבצק ליצירת צורה של טארטלט הפוך. אופים כ-7-10 דק עד שהבצק מתחיל להזהיב מעט.

  2. מכינים את הקרם– מניחים סיר בינוני על השיש ומערבבים בו  את כל החומרים למעט החמאה. שמים את הסיר מעל להבה בינונית ומחממים תוך כדי בחישה מתמדת. לאחר זמן-מה יווצרו מעין בועות לבנות קטנות מעל הקרם, וכמה שניות לאחר מכן הקרם יסמיך. ברגע שהקרם מסמיך מסירים אותו מהאש. מוסיפים חמאה ומערבבים במהירות עד שכל החמאה נמסה. מעבירים את התערובת דרך מסננת דקה להוצאת קליפות הלימון ושאריות ביצים.

  3. מכינים את ציפוי המרנג– מרתיחים 3 כוסות מים ושופכים לסיר קטן  על האש. מערבבים בקערה בינונית וחסינת חום את החלבונים, הסוכר, 1/3 כוס מים והמלח. מניחים מעל סיר המים הרותחים את הקערה עם תערובת החלבונים- חשוב שהקערה לא תיגע במים ותתחמם מהאדים של המים בלבד. מערבבים את תערובת החלבונים עד  שכל הסוכר נמס- כאשר לא מרגישים תחושה גרגרית של סוכר כאשר משפשפים אותו בין האצבעות. משפשפים היטב קערת מיקסר נקייה בחצי לימון. משאירים בערך כפית של מיץ הלימון בקערה. מעבירים את תערובת החלבונים לקערת המיקסר ומקציפים כ-5 דקות עד שהמרנג יציב מאוד ומבריק, אך לא נוקשה.

  4. הרכבה– מחלקים את מלית הלימון בין הטארטלטים ומזלפים מעל ציפוי מרנג. בתיאבון!


Image

Image
bottom of page