top of page
  • תמונת הסופר/תEdan Gabay

3 סיבות לאפות, 2 טיפים מנצחים, ומתכון מנצח 1: אפייה עם שמרים

לא פעם אנשים אמרו לי שהם לא אוהבים לעבוד עם שמרים. מפתיע אותי שאנשים נרתעים לעבוד עם השמרים- אתם באמת לא יודעים כמה שזה פשוט. אירגנתי בשבילכם 3 סיבות לעבוד עם השמרים, 2 טיפים שיבטיחו את הצלחתכם, ומתכון אחד לעוגת קראנץ שמרים קלאסית. #gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */


שמרים- 3 סיבות לאפות:

  1. בניגוד לסטיגמה, כשעובדים עם שמרים טריים אין צורך בשום תהליך של פתיחת השמרים- פשוט שמים את השמרים בקמח! כן כן, אין צורך להמיס את השמרים הטריים במים ולחכות עד שהם יפתחו. רק לפורר את קוביית השמרים הטריים לתוך הקמח, או לחלופין פשוט לפתוח את שקית השמרית ולשפוך אותה לקמח. מבטיחה לכם שזה ממש לא מסובך.

  2. יש מי שנרתע גם מההתפחות. לא רוצים לחכות שעות בין התפחות? יש לי 2 פתרונות בשבילכם. ניתן לזרז או לעקב את זמן ההתפחה לפי מה שנוח לכם! על מנת לעקב את זמן תפיחת השמרים ולאפות את המאפה בזמן מאוחר יותר שנוח לכם, ניתן להתפיח את המאפה במקרר.  שעת התפחה בטמפ' המטבח משתווה ל- 4/4.5  שעות התפחה במקרר. אני אוהבת להכין בצק, להתפיח התפחה ראשונה 4 שעות במקרר, והתפחה שניה במשך הלילה (8 שעות), ופשוט להוציא ולאפות. על מנת לזרז את זמן ההתפחה, מניחים קערה עם מים רותחים בתחתית תנור מכובה, ומכניסים לתנור את הבצק לתפיחה. תוך ממש מעט זמן המאפה שלכם כבר יתפח, ממש כמו קסם!

  3. כשאופים מוצרים משמרים בבית, כמו למשל, עוגות שמרים, חוסכים הרבה כסף לעומת הקנייה בקונדיטוריה. כשאני אופה 3 עוגות שמרים בבית, אני משלמת על כל המצרכים פחות מהמחיר של עוגה 1 בקונדיטוריה!

2 טיפים מנצחים לעבודה עם שמרים

  1. השתמשו במשפר אפיה! משפר אפיה ביתי גורם לבצק להיות נוח לעבודה, מסייע בתפיחה ואפילו שומר על טריות המאפה לאורך זמן. ניתן לקנות אותו בכל סופר, והוא זול וקל לשימוש (פשוט מוספים לבצק בשלב הוספת הקמח). משפר האפיה תורם לכל סוגי מאפי השמרים.

  2. ברוב מוצרי השמרים, מומלץ לעבוד עם קמח לחם. כמובן שהקמח הוא המתאים ביותר להכנת לחמים וחלות, אבל הוא משפר מאוד גם עוגות שמרים למיניהן. במתכונים ללחם אני משתמשת רק בקמח לחם, ובמתכוני עוגות- אני ממירה 1/2 מכמות הקמח לקמח לחם. אפשר להשיג קמח כזה בכל סופר, והוא נקרא קמח לחם, או קמח מס' 2 של שטיבל.

מתכון מנצח 1

עוגת קראנץ שוקולד של מיקי שמו. זוהי עוגת השמרים הראשונה שהכנתי, היא קלה להכנה וגם ניתן לצפות בוידיאו כדי להבין את כל שלבי ההכנה כראוי. בהצלחה!

חומרים ל-3 תבניות אינגליש קייק באורך 30 ס"מ: לסירופ סוכר – • חצי כוס מים • חצי כוס סוכר

לבצק: • 770 גרם (51/2 כוסות) קמח • 150 גרם (3/4 כוס) סוכר • 25 גרם שמרים טריים (1/2 שקית או 1/2 קובייה) • 3/4 שקית משפר אפייה של שמרית • 3 ביצים גדולות (מספר 1) • 180 מ"ל (3/4 כוס) מים פושרים • 1 כפית תמצית וניל • קליפה מגוררת מ- 1/4 לימון • 175 גרם חמאה רכה (מוציאים מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה וחותכים לקוביות בגודל 2 ס"מ) • 1/2 כפית מלח

למלית: • 750 גר' ממרח שוקולד “ השחר” • 150 גר' עוגיות חמאה מפוררות דק מאוד במעבד מזון או 150 גרם אגוזי מלך קצוצים דק מאוד במעבד מזון.

מכינים את הסירופ: מביאים לרתיחה מים וסוכר בסיר קטן. מנמיכים את הלהבה ומבשלים ללא כיסוי כ-2 דקות. מצננים ושומרים במקרר

מכינים את הבצק: מערבלים קמח, סוכר, שמרים ומשפר אפייה במיקסר עם וו לישה. מוסיפים ביצים, מים, תמצית וניל וקליפת לימון ומערבלים במשך כ-2 דקות עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים קוביות חמאה אחת-אחת עד שהן נבלעות בתערובת ולשים כ-7 דקות עד לקבלת בצק רך ומעט דביק. מוסיפים מלח ולשים כדקה נוספת. מעבירים את הבצק לקערה מקומחת, מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל-4 שעות ממלאים, מעצבים ומתפיחים: מחלקים את הבצק ל- 3 חלקים, ומרדדים כל חלק על משטח מקומח למלבן בעובי 1/2 ס”מ. מורחים ממרח שוקולד בצורה שווה ומפזרים פירורי עוגיות ואגוזים קצוצים. בצד הבצק הקרוב אלינו יוצרים מכפלת קטנה ומתחילים לגלגל. תוך כדי גלגול מושכים את הבצק אלינו (לכיוון ההפוך)- המשיכה מבטיחה שיתקבל גליל הדוק בעובי אחיד. חוצים את הגליל לאורכו בעזרת סכין חלק. מניחים את שני חצאי הגליל זה על זה בצורת X כשצידם הפתוח פונה לאותו צד, מלפפים לצמה ומהדקים בקצוות. מניחים את הצמות בתבנית אפייה משומנת, מברישים בביצה ומתפיחים כ-45 דקות. מחממים תנור ל-170 מעלות. אופים כ- 35 דקות עד להזהבה קלה. מוציאים את הקראנצ'ים מהתנור ומברישים בסירופ בעודם חמים (הסירופ צריך להיות קר). שומרים מחוץ למקרר עד 3 ימים.

bottom of page